עיצוב אתרים בשנת 2020 – מה חשוב לדעת?

במיוחד עבור עסקים קטנים, חשוב מאוד לשמור על העיצוב של האתר פשוט מבחינה ויזואלית ומבחינת חווית השימוש. יותר מידי פיצ'רים, דפים מיותרים, פרסומות קופצות וכדומה לא יגרמו לגולש להישאר באתר נהפוכו, יותר מידי אפשרויות יכולות לתסכל את הגולש. בנוסף, כדאי לשמור על פשטות עיצובית כלומר, ערכת צבעים נעימה לעיין ומתאימה לעסק.  גימיקים עיצוביים יכולים לעבוד באתרים מסוימים אבל על פי רוב, גולש ממוצע שמגיע לאתר כדי להתרשם מהעסק אליו הוא משויך, כדי לרכוש מוצר, לקבל מידע על שירות או לשקול רכישה לא יחפש עיצוב חדשני ולא ישפוט את האתר על פי רמת החדשנות שלו. כדי לעניין גולשים במוצר או השירות שיש לאתר להציע העיצוב צריך להיות פשוט ככל האפשר ועדיין מעניין. מדובר באיזון עדין שכדי להגיע אליו נדרש ניסיון בתחום עיצוב האתרים.

עיצוב אתרים בשנת 2020 – מה חשוב לדעת
עיצוב אתרים בשנת 2020 – מה חשוב לדעת

ערכות צבעים לעיצוב אתרים

בחירה של שפה עיצובית לאתר לא אחת מתחילה בערכת הצבעים. לצבעים השפעה ניכרת על הדרך בה אנו רואים את העולם והדרך בה אנו תופסים, לא במודע דווקא, את מה שעיניינו רואות. רבות נכתב ונחקר אודות ההשפעה של צבעים על הדרך בה לקוחות פוטנציאליים רואים עסקים. בדיוק כמו בעולם "האמיתי" כך גם אונליין – יש חשיבות גבוהה מאוד לבחירת ערכת צבעים נכונה מבחינה שיווקית לכל אתר עסקי. ישנן מוסכמות עיצוביות מסוימות שמנחות מעצב אתרים בבחירת צבעים לאתר. כך למשל הצבעים כחול וירוק מקושרים לרפואה (הן קונבנציונאלית והן משלימה), אפור ושחור מקושרים לעסקים "רשמיים" כמו משרדי עורכי דין ורואי חשבון. לאחר בחירת ערכת הצבעים מומלץ להחיל אותה על כל הרבדים השיווקים של העסק, גם מחוץ לאתר וכך ליצור אחידות עיצובית לעסק. בנוסף לבחירת ערכת הצבעים לאתר, עיצוב אתרים חייב להיעשות תוך חשיבה על הגוונים המסוימים שמתאימים לצפייה באתר אינטרנט ומובייל.  מעצב אתרים מנוסה ידע לבחור לא רק ערכת צבעים מתאימה מבחינה שיווקית לעסק אלא גם יתאים אותה כך שהגולש לא יתעייף מצפיה באתר.

עיצוב אתרים למובייל

שלא כמו פעם, היום רוב המשמשים באינטרנט עושים זאת דווקא דרך המכשיר הנייד ולא מסך המחשב. רובנו מחזיקים בסמרטפון, חלק לא קטן מאיתנו משתמש בטבלטים. כשמעצבים אתר חדש חשוב מאוד לוודא שהוא נראה ומתנהג בצורה נוחה וידידותית למשתמש גם בסמרטפון וגם בטבלט. במידת האפשר כדאי להשקיע באתר מובייל שמטרתו היא שימוש באתר דרך הנייד. אתר מסוג זה יהיה נוח יותר לגלישה דרך מכשירים ניידים מאשר אתר רגיל. עיצוב אתרים למובייל הוא שירות שניתן לא פעם כחלק מחבילת פיתוח אתר חדש. כאשר ניגשים לחברות שיווק ובניית אתרים כדאי לוודא שהם אכן כוללים עיצוב אתר למובייל.

הצגה נכונה של מוצרים

עבור עסקים המשווקים מוצרים (לאומת מתן שירות) הצגה נכונה של המוצרים באתר יכולה להיות ההבדל בין גולש שירצה לקנות את המוצר לבין גולש שיעזוב את האתר לטובת המתחרים. מוצרים יש להציג עם תמונה, תמיד וללא יוצא מן הכלל. על התמונה להיות ברורה וכמה שיותר אוטנטית למוצר הפיזי. מומלץ להציג את המוצר במספר זוויות ובמידת האפשר אפילו בסרטון. מידע על המוצרים צריך להופיע גם הוא בצורה ברורה מאוד, קלה להבנה ופשוטה לקריאה. עודף מידע על המוצר יכול לבלבל את הגולש ולא מומלץ. מבחינה עיצובית, יש חשיבות מכרעת לחווית המשתמש באתרים שמציגים מוצרים. כשהמוצר לא ברור מספיק בתמונה, לא נראה אטרקטיבי, כשהתאור של המוצר לא נוח לקריאה וכדומה מדובר במחדל שיווקי של ממש.

עיצוב שמעודד יצירת קשר

למרות שהמטרה המוצהרת של כל אתר עסקי היא לגרום לגולש ליצור קשר ישיר עם בית העסק (יוצאי דופן הן חנויות מקוונות) לפעמים, בתהליך העיצוב דווקא דרכים נוחות ומזמינות ליצירת קשר נשכחות. עיצוב אתרים עסקיים חייב להוביל את הגולש אל עבר יצירת קשר עם בית העסק. כמו כן, יש ליצור דף יצירת קשר נוח וידידותי למשתמש. חשוב שהדף יכלול את כל אפיקי יצירת הקשר כולל מספרי טלפון ואימייל, כתובת אם רלוונטי ואפילו מפת הגעה. בדף השארת פרטים, מומלץ לבקש פרטים מינימאליים ולא לדרוש מהגולש הרבה מעבר לשם וטלפון. עומס בדף יצירת קשר עשוי להתיע לקוחות פוטנציאליים.

עיצוב אתרים מתבנית או עיצוב מותאם אישית?

בעבר, עיצוב של כל אתר נעשה מאפס. המעצב נדרש לבנות את כל השפה העיצובית של האתר החדש יש מאין. היום, פלטפורמות בניית אתרים כמו וורדפרס למשל כוללות בתוכן ערכות עיצוב מוכנות כך שלא תמיד יש צורך בעיצוב ייחודי לאתר. כמות ערכות הנושא גדלה מיום ליום ואין ספק שעבור עסק קטן או בינוני המבקש לפתח אתר חדש מדובר הן בחיסכון בזמן והן בחיסכון בכסף. למרות זאת, רצוי כן לשקול עיצוב ייחודי לאתר של עסק חדש כדי למתג אותו היטב וליצור הבדל ויזואלי בינו לבין המתחרים שלו. ניתן לעצב ערכת נושא חדשה לחלוטין או להתאים ערכה קיימת לשפה העיצובית שנבחרה לאתר החדש.

איך לבחור מעצב לאתר עסקי חדש?

בבואנו לבחור מעצב לאתר חדש כדאי מאוד לבחור בבעל מקצוע עם ניסיון בתחום. עיצוב אתרים הוא תחום שכל אחד יכול לעסוק בו תודות לקורסים קצרים שמלמדים את הכלים הבסיסיים לשימוש. עם זאת, לא כל מי שלמד עיצוב אתרים אכן יתאים לעיצוב אתר עסקי. מומלץ לבקש לראות עבודות קודמות של המעצב ולוודא שהוא מנוסה גם באיפיון שיווקי של ערכת העיצוב. חשוב לזכור שעיצוב אתרים צריך לקחת בחשבון לא רק את הפן האסתטי של האתר אלא גם לתמוך במטרות השיווקיות שלו. עבור אתר מעוצב היטב יש לבחור מעצב אתרים עם ניסיון וידע בתחום.

Lemon Design
Lemon Design
למון דיזיין הוא אתר תוכן המספק מידע אודות עיצוב אתרים