הטרנדים החמים בעיצוב אתרים לשנת 2021

בניית אתר אינטרנט מצליח שגולשים ירצו להגיע אליו להישאר בו היא מטרת העל של כל מפתח אתרים וכל בעל אתר. אין ספק שהתחום של עיצוב אתרים הוא דינמי ולכן חשוב מאוד להתעדכן בכל הטרנדים והמגמות בתחום לפני שניגשים למלאכת העיצוב של אתר חדש. בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינויים גדולים בדרך בה אתרים מעוצבים והדרך בה הגולש הממוצע רוצה שחווית השימוש שלו תהיה. בעבר נהגו למלא אתרים בכל אלמנט עיצובי חדשני תחת השמש בעוד שהיום נוטים לפשט כמה שניתן את חווית השימוש ואת העיצוב. מהם הטרנדים החמים בעיצוב אתרים לשנת 2021? המשיכו לקרוא.

אלמנטים גדולים ונגישים

אחד הטרנדים הבולטים בעיצוב אתרים בשנים האחרונות הממשיך איתנו גם לשנת 2021 הוא שימוש באלמנטים גדולים ונגישים. מעבר לצורך להנגיש אתרים לבעלי מוגבלויות, הרי ששימוש באלמנטים גדולים יותר יוצר פחות עומס בעיניים ומקל על הגלישה והניווט באתר. שימוש בסמלים גדולים ואינטואיטיביים ללא טקסט, חלוקה של האתר ב"בבלוקים" גדולים, יצירת שדות גדולים (למשל צור קשר) ועוד הם בין הדרכים הטובות ביותר להנגיש את האתר  לגולש.

פחות עומס ויותר "שטח לבן"

חלק מהמאמץ לפשט את חווית השימוש באתר היא שימת דגש על "שטחים לבנים". לא כל פיסה באתר חייבת להכיל עוד ועוד מידע או עוד ועוד תמונות וסרטונים. עומס יתר באתר יכול דווקא לעורר סלידה מצד הגולש ולגרום לו לעבור לאתר פחות עמוס. אנחנו עדים ליותר אתרים שמשתמשים בשטחים הלבנים בהם ליצירת הפרדה בין אלמנטים שונים באתר. עיצוב אתרים תוך שימוש בשטח לבן בצורה חכמה יעזור לשמור על אתר נקי ואסתטי יותר שיעודד גולשים להישאר באתר יותר זמן.

להגיע ל"תכלס"

מינימום סירבול באתר, מינימום פרסום דוחפני ויותר "תכלס" מה האתר מציע לגולש הוא יותר מאשר טרנד עיצובי – מדובר במגמה עקבית מאוד בשנים האחרונות. הגולש הממוצע אינו תמים כבעבר, הוא מודע לעקרונות הפרסום והשיווק במדיות השונות ויודע מתי מנסים לשווק לו מוצר או שירות בצורה דוחפנית. התגובה תהיה בדרך כלל נטישת האתר ומעבר לאתר יותר נעים ופחות מעיק מהבחינה הזאת. הורדה של ריבוי באנרים ופרסומות קופצות, פחות שיווק אגרסיבי ויותר שיווק מזמין ומעניין. המטרה היא להוביל את הגולש בין דפי האתר בצורה "חלקה" ונעימה תוך יצירת עניין (על כך בהמשך) מבלי לגרום לו להרגיש שהוא מוצף בפרסומות מעיקות. בנוסף, אם לא ברור לחלוטין מה האתר מציע אל לנו לצפות מהגולשים להבין ולהסתקרן – יש סיכוי רב יותר שהם יוותרו על הניחושים ופשוט יעברו לאתר שברור מאוד מה הוא כולל ומה הוא מציע.

צ'אטים

הגולש של היום מעוניין באינטראקציה עם האתר ולא רק בלוקים של טקסט. שלא כמו בעבר, כולנו רגילים היום לחווית שימוש אינטראקטיבית במדיות השונות – אנחנו מחפשים תגובה ולא רק מידע. דרך מצוינת להעניק לגולשים חווית שימוש אינטראקטיבית היא על ידי הוספת צ'אט לאתר. אפשר להיעזר בצ'אט בוט כדי להעניק חוויה זו לגולש או בשירות מענה אנושי – הכל בהתאם לתקציב של בעל האתר והמטרות שלו.

גופנים פשוטים

טיפוגרפיה היא אומנות נהדרת שמאפשרת יצירת גופנים אסתטיים ומעניינים מאוד וכבודה במקומה מונח. אבל בכל הנוגע לשימוש בטיפוגרפיה יצירתית בעיצוב אתרי אינטרנט עדיף להשאיר אותה למינימום הנדרש או לוותר עליה לחלוטין. חלק מהצורך לפשט את חווית הגלישה כולל גם שימוש בגופנים פשוטים וקלים לקריאה. אין המלצה גורפת לסוג מסוים של גופן אבל עדיף להימנע מגופנים שמקשים על הקריאה וגופנים "יצירתיים מידי" שגורמים לעומס על העין. חשוב לזכור גם את השימוש בצבעים ולהתאים את צבע הגופן לצבע הרקע של האתר (ואלמנטים שונים בו) כך שיהיה קל ופשוט לקרוא את הטקסטים בו.

תפריט קל לניווט

פשטות וקלות שימוש הם ללא ספק אבן היסוד בעיצוב אתרים בשנת 2021. חלק מהמאמץ לפשט את חווית הגלישה היא התאמת התפריט למגמה הזו. תפריט קל לניווט, פשוט להבנה ונהיר לגולש חשוב מאוד. גולשים מחפשים פשטות, קלות תפעול ואלמנטים שקל להגיע אליהם. על התפריט להיות בנוי בצורה מאוד הגיונית, עם תיאור קצר ככל האפשר וברור מאוד לגולש. אין טעם לנסות לסבך את האלמנט הזה בשום צורה, במקרה הזה פחות שווה יותר.

עיצוב למכשירים ניידים

בשנים האחרונות עיצוב אתרי אינטרנט הוא לא רק עיצוב לווב אלא עיצוב גם למכשירים ניידים. רובנו מחזיקים בטלפון נייד ודווקא דרכו לא דרך המחשב אנחנו מחפשים מוצרים ושירותים. עיצוב אתר אינטרנט ללא התחשבות בעיצוב למשתמשים בפלטפורמות ניידות מקשה מאוד על משיכת גולשים לאתר שלנו. גולש שמגיע לאתר דרך הנייד ולא מוצא גירסה מותאמת ונוחה לשימוש ייותר על החוויה ימשיך לאתר שכן מותאם לנייד. מעבר לכך, התאמה לניידים היא דרישה של גוגל – אחד הפרמטרים לפיהם האלגוריתם של גוגל מדרג אתרים הוא לפי נוחות הגלישה בהם דרך מכשירים ניידים. אמנם הטרנד של התאמה לנייד אינו חדש אבל גם בשנת 2021 חשוב להמשיך ולתחזק אתר מותאם מובייל ברמה גבוהה.

שמירה על עניין של הגולש באתר

באופן מעניין, למרות המגמה לפשט כמה שאפשר את חווית השימוש באתר חשוב מאוד לזכור גם שריבוי הגירויים הוויזואליים שכולנו נחשפים אליהם היום הפך אותנוו למעט חסרי סבלנות המשתעממים מהר. גולש שמגיע לאתר שלמעשה לא קורה בו שום דבר והוא מורכב אך ורק מטקסט ומעט תמונות עשוי למצוא את האתר משעמם מאוד. שימוש באינטראקציה (כמו צ'אט למשל) יכול לעזור אבל מומלץ גם לשלב סרטונים והכוונה למדיה חברתית. עיצוב אתרים שמצליח לשלב ולאזן את השימוש בסרטונים ואלמנטים דומים מול שמירה על קו עיצובי נקי ופשוט בהחלט עומד בכל הקריטריונים לאתר אינטרנט שגולשים ירצו להגיע אליו ולהישאר בו.

Lemon Design
Lemon Design
למון דיזיין הוא אתר תוכן המספק מידע אודות עיצוב אתרים